close

昨天值班的時後被一堆Grade 1可愛的孩子包圍住

大家你一言我一語的對我發問問題

以下是我們的對話:

Kids: Where is your baby, teacher Wendy?

Me: Huh!?  There is NO BABY, okay!?

(這些小孩真的很奇怪耶!怎麼老是把"結婚和生小孩"當作是一回事)

Kids: Where is your husband?

Me: He lives in Hsin Chu.

Kids: And why you are here?

Me: Coz I need to teach you guys.

Kids: So will you move to Hsin Chu?

Me: Yes, I will. In July.

這時狀況有些混亂.因為問到重點了...這群孩子開始哇哇叫

Kids: Then who will teach us stories? (Acutally, they should use "tell" instead of "teach".)

Me: Mmm......Some good teachers will have your story class.

One of the kids whined: But you are the best. I don't want other teachers.

要不是在眾目睽睽下,我真想給這個孩子來個愛的親親.

他說的話讓我覺得好窩心

................

很抱歉Teacher Wendy必須離開

但是我會在別的地方繼續努力的

 

學習 是一種經驗

我想做的是延續這種美好的經驗

讓你不知不覺的愛上閱讀  愛上學英文

這樣當有天你必須因為考試而讀這個東西的時候不會因此討厭它或排斥它

因為這是你喜歡的東西

再怎麼難你還是會想要把它學好的

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    繪出英文力 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()